„Tiny Epic: MECHS” to gra przedstawiająca walki na arenie, w której gracze wcielają się w doskonale wyszkolonych pilotów mechów. Podczas sześciu rund walczą ze sobą w trybie każdy na każdego. Seria Tiny Epic cechuje się specjalnie zaprojektowanymi pudełkami i komponentami, tak aby gry mieściły się w plecaku, jednocześnie nie odbiegając swoją zawartością od gier pakowanych w pudełka standardowej wielkości.

Projektant gry: Scott Almes
Mechaniki: kontrola terytorium, programowanie ruchów, modularna plansza
Liczba graczy: 1-4
Czas rozgrywki: 30-60 minut
Wiek: 14+
Zasady: plik do pobrania

Kup w naszym sklepie

Wstęp

Jest rok 3030. Technologia zdominowała przemysł rozrywkowy. Rzeczywistość, niegdyś określana jako wirtualna, stała się nową codziennością, a sporty dawniej goszczące na płaskich ekranach, wkroczyły w trzeci wymiar na światową skalę. Najpopularniejsze z tych rozrywek są doskonałym przykładem dzisiejszego stanu ewolucji, łączącej atletyzm z maszynerią. Wysoko, na dachach Centrali AughTechu, mieści się Arena Walk, z której transmisje za pośrednictwem neuralnetu docierają do setek milionów widzów. Rozgrywają się tam niezwykłe spektakle zwane M.E.C.H.: Mechaniczna Ekstraliga Cybernetycznych Herosów.

Komponenty

  • 4 figurki ITEMeeples®
  • 4 pancerze wspomagane ITEMeeples®
  • megamech ITEMeeples®
  • 32 wymienne modele broni
  • 8 kart pilota*
  • 4 karty gracza*
  • karta punktacji*
  • karta rundy*
  • karta megamecha*
  • 21 płytek stref °
  • 32 karty broni°
  • 36 kart programu°
  • 46 drewnianych żetonów
  • książeczka z zasadami

Rekomendowane rozmiary koszulek na karty:
° 70×70 mm
* 88×125 mm

W „Tiny Epic: MECHS” gracze wcielają się w doskonale wyszkolonych pilotów mechów, którzy podczas sześciu rund będą walczyć każdy przeciw każdemu w celu wyłonienia zwycięzcy. Co rundę gracze programują sekwencję akcji, które następnie wykonują ich zawodnicy. Dzięki tym akcjom możliwe jest poruszanie się po arenie, rozstawianie wieżyczek i wybuchowych min, zbieranie zasobów, kupowanie uzbrojenia, zakładanie pancerzy wspomaganych, a czasem także przejmowanie kontroli nad megamechem.

Gracze wykonują po jednej zaprogramowanej akcji w ustalonej kolejności, po czym powtarzają to, aż każdy wykona swoje cztery elementy programu. Kiedy pilot wkroczy do strefy, w której przebywa pilot innego gracza, dochodzi do walki. Gracze atakują się, używając na zmianę swoich broni, aż jeden z nich zużyje cały swój oręż, po czym będzie się musiał wycofać, lub zostanie pokonany i odrodzi się w swojej bazie. Dzięki dobremu rozplanowaniu użycia broni można blokować działania przeciwnika i wyprowadzać potężniejsze ataki.

Zadanie przeciwnikowi dużych obrażeń zachwyci publiczność i przyniesie punkty, na podstawie których wyłania się zwycięzcę. Punkty zwycięstwa otrzymuje się również co drugą rundę za kontrolowanie stref oraz za pilotowanie megamecha. Po zakończeniu rozgrywki przyznawane są one także za każdą zakupioną broń.

Recenzje i zapowiedzi

Zapowiedź – realizacja Game Troll TV

Pierwsze wrażenia – realizacja GrAlutka

Zasady gry – realizacja GrAlutka

Zasady gry – realizacja Watch It Played (wersja angielska)

Galeria