
„Zatoka Kirke” to limitowany dodatek do gry „Stworologia: Ekspedycja”. Akcja gry przenosi się na zbocza Monte Circeo, do nowych lochów, którymi włada nieśmiertelna czarodziejka Kirke. Gracze, obok standardowych niebezpieczeństw, mogą zostać zamienieni w zwierzęce sługi władczyni albo stanąć twarzą w twarzą z Leonidą, dowódcą lokalnej gwardii. Ponadto, gracze do swojej dyspozycji dostają nowy typ kart sztuczek oraz nowego uczonego.
Dodatek dostępny jest w limitowanej sprzedaży podczas szczególnych wydarzeń jak konwenty, targi czy black friday.
Projektanci dodatku: Diego Fonseca, Danilo Guidi
Wpływ na grę: nowe lochy, nowi bossowie, nowy uczony, nowa mechanika zamiany uczonych w zwierzoludzi, nowy rodzaj kart sztuczek: karty zaklęć
Zasady: plik do pobrania
Wstęp
Na szczycie Monte Circeo, górującym nad pięknym Morzem Śródziemnym, wznosi się olśniewający i tajemniczy pałac.
Dotarcie do pałacu graniczy z cudem, ponieważ otaczające go śródziemnomorskie zarośla ciągle się przemieszczają, tworząc nowe ścieżki zwodzące niechcianych gości. Powiada się jednak, że przybywając morzem i pokonując białą plażę, leżącą u stóp wzniesienia, na której rzekomo gromadzą się morskie stworzenia, można odnaleźć drogę do tej wspaniałej budowli.
Nadszedł Wasz czas, doświadczeni eksploratorzy, abyście odkryli sekrety Monte Circeo i dotarli do pałacu, gdzie poznacie jego legendy oraz sprawdzicie, czy nadal zamieszkuje go tajemnicza czarodziejka Kirke ze swoimi sługami. Miejcie się jednak na baczności, wszak podczas konfrontacji z czarodziejką będziecie musieli stawić czoła jej przebiegłym czarom, zamieniającym wrogów w zwierzęce sługi!
Wiemy jednak, że świetnie sobie poradzicie z tym zadaniem i nie zawiedziecie Uniwersytetu Rocca Civetta.

Komponenty
- Figurka uczonego Rocco
- Figurka bossa Kirke
- Figurka bossa Leonidy
- Karta uczonego
- Karty bossa (2)
- Karty paniki (3)
- Karty klanu (5)
- Karty sztuczek (8)
- Karty ścieżki (2)
- Karty referencyjne (2)
- Karty zwierzoludzi (4)
- Karty stażysty (3)
- Żetony
- Płytki strefy (19)
Nowe lochy
Lochy „Zatoki Kirke” składają się z trzech poziomów. Gracze zaczynają na Plaży, następnie muszą pokonać Śródziemnomorskie Zarośla, by w końcu dotrzeć do Posiadłości Kirke. Dwa pierwsze poziomy połączone są efektem ścieżki, który zastępuje efekt schodów z podstawowej wersji gry. Do pałacu czarodziejki można się natomiast dostać wyłącznie poprzez portal, który trzeba wpierw odnaleźć pomiędzy strefami wcześniejszych poziomów. Poziom Śródziemnomorskie Zarośla może być używany zamiennie z poziomem Sanktuarium Gai, znajdującym się w podstawowej wersji gry.


Kirke i Leonida
W tym dodatku gracze mogą wybrać pomiędzy dwoma bossami: czarodziejką Kirke i dowódcą jej gwardii, Leonidą. Oboje występują w dwóch wersjach, różniących się pomiędzy sobą zasadami. Ponadto wprowadzają do gry nową mechanikę, która pozwala im zwiększać liczbę pól na kostki informacji oraz dodawać efekty do stref, w których się znajdują.
Kirke i Leonida mogą być także używani w lochach podstawowej wersji gry, nawet jeżeli ich zdolności lepiej pasują do siedziby Kirke.
Nowa mechanika: zamiana uczonych w zwierzoludzi
Zapuszczając się w głąb królestwa Kirke, uczeni muszą liczyć się z ryzykiem zamiany w zwierzoludzi służących czarodziejce. Przemierzając lochy lub spotykając tutejszych bossów, gracze będą otrzymywali żetony przemiany. Kiedy dostaną drugi, ulegną transformacji i na swojej planszy notatnika muszą zamienić kartę uczonego na wylosowaną kartę zwierzoludzi w wersji żeńskiej lub męskiej. Uczony zamieniony w zwierzoczłeka nadal uznawany jest za uczonego na potrzeby wszystkich zasad gry. Musi używać karty zwierzoludzi i zapisanych na niej zasad, aż wróci do swojej normalnej postaci. Nie może także korzystać ze statusu natchnionego.


Nowy uczony – Rocco, rybak
Rocco nie ma akademickiej przeszłości. W dodatku bardziej sobie ceni doświadczenia i umiejętności zdobywane w terenie niż podczas studiowania. Jego zdolności nawigacyjne i wiedza o wybrzeżu śródziemnomorskim sprawiają, że żadne sekrety nie są dla niego niedostępne. Chociaż zazwyczaj jest spokojny i zamyślony, to czasem (no dobrze… dość często) traci panowanie nad sobą i zamienia się w prawdziwe ludzkie tsunami!
Nowy typ kart sztuczek – karty zaklęć
Uczeni otrzymują nowy oręż na potrzeby konfrontacji z Kirke oraz utrudniania badań przeciwnikom: karty zaklęć! Ten nowy rodzaj kart sztuczek pozwoli uczonym wpływać na działania przeciwników i oddziaływać na umysły nieszczęsnych studentów. Ponadto, dzięki kartom zaklęć uczeni mogą werbować nowych niezwykłych stażystów, jak: Wróżbitka, Gwardzista Leonidów czy Wiedźma.
Wszystkie nowe karty można dodać do odpowiednich talii znajdujących się w podstawowej wersji gry.
